Architektura i nowoczesne budownictwo – „Autotunowana architektura” zagraża dziełu budownictwa architektonicznego

Miejsce budowy domu (zaprojektowanego przez autora), zlokalizowanego na jednej z Wysp Thimble, u wybrzeży Connecticut, około 1990 roku.
Duo Dickinson Ten artykuł został pierwotnie opublikowany przez Common Edge jako Separating Architecture From the Building Arts Produkuje Bezduszne Struktury .
Prawdę powiedziawszy, wielu znanych mi architektów jest nieco zaniepokojonych brakiem wiedzy o budowaniu.
Ponieważ architektura bez konstrukcji jest w dużej mierze ćwiczeniem graficznym, jest to albo głęboko ironiczne, albo ponure paradoksalne.
Aby wypełnić tę ziejącą lukę, dziś architekci zatrudniają wielu konsultantów: dach, skórę, ścianę osłonową, wnętrze, trwałość, konserwację, którzy dołączają do rosnącego wpływu inżynierów konstrukcyjnych i mechanicznych sterowanych przez oprogramowanie, aby wchłonąć wiele z tego, co kiedyś założyli architekci.
poradził sobie.
Odtąd architekci wiedzieli, że budowa jest trochę niebezpieczna.
Balkony w Fallingwater są wciąż powolne.
Przeprowadzenie dwóch remontów miało na celu naprawienie dziurawego oszklonego dachu w Yale Center for British Art w Kahnem.
Łatwo jest spojrzeć na arcydzieło i założyć, że architekt miał pełną kontrolę nad tym, jak powstał projekt – niebezpieczne założenie.
We wczesnych latach 60-tych dziekan Yale Architecture, Paul Rudolph, był na budowie swojego garażu przy ulicy Temple Street w New Haven.
W jego otoczeniu był Dave Sellers, młody absolwent Yale.
Sprzedawcy pamiętają, że Rudolph gestykuluje rozległą instrukcję dla złożonej załogi, podczas gdy za plecami pracownik budowlany otwarcie kpił z błędnych, niedoinformowanych poprawek Wielkiego Architekta.
Powstały budynek był arcydziełem z betonu zbrojonego.
Ale Sellers ślubował, że nigdy mu się to nie przydarzy: poświęcił się zrozumieniu konstrukcji, uczestnicząc w realizacji swoich projektów.
Zaczął projektować i budować dziesiątki struktur, zaczynając od stada szalonych statków kosmicznych na Prickly Mountain niedaleko Warren w stanie Vermont.
Wśród pomagających mu w budowie domów był inny absolwent Yale, Louis Mackall.
W lipcu 1978 roku pojechałem autobusem z Filadelfii do New Haven, aby odwiedzić mężczyznę, który został moim mentorem.
Mackall był jednym z czterech architektów, do których pisałem, oferując siebie jako swojego niewolnika.
(Inni byli Antoine Predock, Barton Myers i Turner Brooks.) Dobre notatki.
Przepraszam.
zostały zwrócone od wszystkich oprócz Mackall.
Właśnie opublikował wspaniały dom w Record Houses.
Był słodki w swym miękkim kształcie, ostro wcięty w wycięte puste przestrzenie w ten kształt, ale do głębi doszedł mnie fakt, że Mackall zrobił wszystkie drzwi, okna, balustrady, szafki i sprzęt dla tego maleńkiego domku na plaży.
Louis był klasyczną hybrydą: autentycznym rzemieślnikiem-architektem.
Każdy detal w domu był doskonale przemyślany; każdy kawałek zgromadzenia miał obecność; każde połączenie zostało wyrażone; a materiały miały znaczenie: teak, mosiądz, jesion, stal.
Inni architekci, których napisałem, również z pasją obchodzili, jak powstały ich prace.
Jak każdy dobry architekt wiedzieli, że kształt budynku ma znaczenie w odniesieniu do jego witryny.
Jednakże, w przeciwieństwie do wielu swoich rówieśników, to i teraz, architekci ci wyrażali również funkcje i strukturę każdego projektu za pomocą rodzaju materiałów i połączeń, które stosowali: ich stolarka oraz powierzchnie i kształty, które stworzyli, były bogatymi tkaninami splecionymi razem przez sztukę budowania.
Po moim szkoleniu, pięć lat w Cornell, w brzuchu Bestia Białej Architektury z MidCentury, coś we mnie wiedziała, że mogę się uczyć tylko od tych, którzy mają głębszą wiedzę.
A cennych kilku moich nauczycieli, do tego momentu, miało więcej niż przechodzenie znajomości z jednym kluczowym aspektem architektury: budową.
(Budowanie, innymi słowy, jako czasownik.) Tak, zbudowaliśmy struktury naprężenia tkanin i skóry oraz wielościanowe wiązary 3D przewodu elektrycznego.
Ale było jasne, że to było po prostu odkładanie pudła, jak akustyka i materiały, ozdoby na 5-letnie akademickie święto designu -uber- skiego.
Więc pojechałem do Connecticut na przesłuchanie na staż z architektem-rzemieślnikiem.
Po wejściu byłam kompletnie zszokowana jego domem, który wykonał jako trzypiętrowy mur między skałami, całkowicie pokryty betonowymi kawałkami.
Każdy kawałek miał drewnianego.
Szefa.
wykonany przez Louisa, który pozwolił na zrobienie z niego formy z włókna szklanego, gdzie Louis, zainspirowany przez Bubble Kreta Bernarda Maybecka.
wylewał do nich beton zbrojony włóknami, aby uzyskać gonty, okna, wykończenia i schody.
Wewnątrz tych odlewanych otworów znajdowały się drewniane i pleksiglasowe drzwi i okna.
Wszystko to, oczywiście, wykonane przez architekta.
Moja deska kreślarska była ustawiona obok olbrzymiej piły taśmowej, a kiedy Louis i dwóch stolarzy oderwało się od ziemi, narysowałem, popijając się słońcem w oknie z pleksiglasu, z którym stykała się moja deska kreślarska.
Po trudzeniu się przez tydzień w zgiełku elektronarzędzi i smrodu kałuży moskiewskiej kaczki w piwnicy, przeszedłem przesłuchanie.
Dom architekta i rzemieślnika Louis Mackall, 1
[patrz też: pionowa maszyna pakująca, Grzejniki dekoracyjne łazienkowe, grzejniki kanałowe ]

Powiązane tematy z artykułem: Grzejniki dekoracyjne łazienkowe grzejniki kanałowe pionowa maszyna pakująca