Budownictwo wczoraj i dzis : Lizbońskie Muzeum Projektowania i Mody / Ricardo Carvalho + Joana Vilhena Arquitectos

FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra Architekci: Ricardo Carvalho + Joana Vilhena Arquitectos Lokalizacja: Lisboa, Portugalia Zespół projektowy: Joana Vilhena, Ricardo Carvalho, José Maria Rhodes Sérgio, José Roque, Francisco Costa i Sebasti.o o Taquenho Klient: Museu do Design e da Moda (Muzeum Wzornictwa i Mody) / Rada Miasta Lizbony Struktura: ARA / Fernando Rodrigues Mechaniczne i elektryczne: AFA Consult Projekt graficzny: Atelier Pedro Falc.
O Budynek Wykonawca: Canas Correia Fotografie: FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra + 12 Projekt tymczasowej siedziby Muzeum Projektowania i Mody przewiduje interwencję w starym budynku Banco Nacional Ultramarino na Rua Augusta, położonym w sercu historycznego centrum Lizbony.
Budynek został zaprojektowany przez architekta Cristino da Silva (zainicjowanego w 1952 r.) I charakteryzował go parter, w całości poświęcony obsłudze klienta z silnym związkiem miejskim z ulicami otaczającymi budynek i, co najważniejsze, atmosferą wyróżniającą się bryłą charakter użytych materiałów i zaawansowanie podjętej konstrukcji.
Był to najbardziej wiedeński bank w Lizbonie, z kamiennym kontuarem zdolnym do zdefiniowania projektu całej przestrzeni w sobie i przerwanego wnętrza, odsłaniającego proporcje bryły budynku od środka.
.
FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra Na początku tego dziesięciolecia bank zmienił właściciela i został zafałszowany za pomocą szeregu prac strukturalnych, które zostały zatrzymane, aby zachować dziedzictwo reprezentowane przez budynek.
Odtąd budynek nie posiadał oryginalnego wyposażenia, a betonowa konstrukcja jest widoczna.
W 2009 r.
Rada Miasta Lizbony nabyła budynek, w którym mieści się Muzeum Mody i Wzornictwa.
Projekt, który zaprojektowaliśmy, dotyczy tymczasowych pomieszczeń muzeum, z obszarem do ekspozycji kolekcji, miejscem na wystawy czasowe, księgarnią i kawiarnią, a także obszarem wydarzeń kulturalnych mogących pomieścić sto osób.
Aksonometryczna Propozycja architektoniczna oparta jest na pierwszym czytaniu parteru.
Jest to jedyny budynek w dzielnicy Baixa Pombalina (XVIII-wieczne centrum miasta planowane przez markiza Pombal po trzęsieniu ziemi w 1755 r.), W którym można uzyskać pełną percepcję konfiguracji całego budynku od wewnątrz, jak również przerwany widok otaczających go ulic.
Odeszliśmy od tej unikalnej cechy i zaproponowaliśmy nowy program bez budowania ścian i ograniczonej pracy rozbiórkowej w celu wyjaśnienia percepcji przestrzeni.
.
FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra Interwencja w MUDE polega przede wszystkim na LIGHT.
Nie materialny element światła służy do zwracania uwagi na odsłonięty beton i, co najważniejsze, na kolekcję, ze sztucznym owijaniem wokół niektórych elementów budynku.
Projekt charakteryzuje się ponadto ekspresjonistyczną obecnością odsłoniętej konstrukcji betonowej i zastosowanych materiałów przemysłowych.
RUSZTOWANIA PŁASKIE, które nawiązują do ulicy i PALET, które były używane do wyświetlania.
Podłoga została częściowo pomalowana farbą ODBLASKOWĄ.
Elementy wystroju i mody zajmują przestrzeń w nieformalny sposób, nawiązując bliski kontakt z odwiedzającym.
.
FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra Z kafeterii, z pojedynczym długim stołem z korka, spogląda się na muzeum przez pojedynczą szybę, a także na okoliczne ulice Baixa Pombalina.
.
FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra Tekst dostarczony przez Ricardo Carvalho + Joana Vilhena Arquitectos.
FG + SG.
Fernando Guerra, Sergio Guerra
[przypisy: Oporniki granitowe, obróbka miedzi, Dmuchawy bocznokanałowe ]

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe obróbka miedzi Oporniki granitowe